۶ راه حل برای جلوگیری از نفخ - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

۶ راه حل برای جلوگیری از نفخ

nafkh

نفخ‬ ‫شکم‬ و بالا آمدن آن نشانه های نفخ وحشتناک است.

بعد از وعده غذا حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. بسیاری پس از آنکه از پای سفره بلند می شوند سریع پشت میز کار می نشینند یا شروع به تماشای تلویزیون می کنند اما ۱۰ دقیقه پیاده روی در خانه می تواند باد غذا را کاملا از بین ببرد.

آرام غذاخوردن

تند غذا خوردن را فراموش کنید. سریع خوردن غذا و فرو بردن خوراکی ها بدون توجه به عملی که انجام می دهید باعث می شود تا هوای زیادی وارد روده شما گردد. جمع شدن هوا سبب به وجود آمدن باد و نفخ خواهد شد.

دمنوش‬

راه دیگر از بین بدن باد خوراکی های مختلف نوشیدن چای و دمنوش های گیاهی است. یک فنجان چای نعنا، بابونه و رازیانه می تواند باد معده شما را برای همیشه نابود کند.

‏غلات‬ ‏سبوس‬ دار

خوراکی های فیبری می توانند در عرض چند دقیقه تمام باد معده شما را از بین ببرند. استفاده از نان سنگک یکی از این موارد است که باید در نظر داشته باشید.

ترک لبنیات

شیر از جمله لبنیات است که ایجاد باد می کند ولی به خاطر شیر نیازی نیست به طور کلی لبنیات را فراموش کنید. خوردن ماست به همراه عذا کمی جلوی باد گرفتگی را می تواند بگیرد.

غذای ولرم

از خوردن خوراکی های داغ و یا خیلی سرد پرهیز کنید. به هنگام خوردن این خوراکی های معمولا هوای زیادی وارد بدن می شود. آدامس نیز یکی دیگر از خوراکی هایی است که به طور کلی آن را باید فراموش کرد.

مطلب قبلی

hair-removal تمیزی بدن از نظر پاک سازی موهای زائد یکی از مهمترین دغدغه های زیبایی هر زنی است که علاوه بر رعایت بهداشت فردی مسئله ای است که دین اسلام نیز به آن سفارش اکید داشته است. انتخاب بهترین روش از بین بردن موهای زائد همیشه یک معضل بزرگ است. برخی راحت‌‌ترین شیوه یعنی تراشیدن را انتخاب می‌کنند ولی برای برخی این روش عوارض‌ ناخوشایندی مثل خارش، زبر درآمدن مو و… در پی دارد و به همین دلیل از موم استفاده …

مطلب بعدی

sleep بی خوابی یا کم خوابی آثار منفی زیادی دارد که یکی از آنها مرگ سلول های مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد کمبود خواب باعث از بین رفتن سلولهای مغز می‌شود. بسیاری از مردم جهان الگوهای نامناسبی برای خواب دارند و سعی می‌کنند با عادت به شرایط، خواب خود را بهتر بکنند زیرا کمبود خواب تاثیرات منفی بر سلامت دارد. نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد کمبود خواب باعث از بین رفتن سلولهای مغز می‌شود. تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است زمانی …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.