مرگ سلول‌های مغزی با کم خوابی - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

مرگ سلول‌های مغزی با کم خوابی

sleep

بی خوابی یا کم خوابی آثار منفی زیادی دارد که یکی از آنها مرگ سلول های مغزی است.

تحقیقات نشان می‌دهد کمبود خواب باعث از بین رفتن سلولهای مغز می‌شود. بسیاری از مردم جهان الگوهای نامناسبی برای خواب دارند و سعی می‌کنند با عادت به شرایط، خواب خود را بهتر بکنند زیرا کمبود خواب تاثیرات منفی بر سلامت دارد.

نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد کمبود خواب باعث از بین رفتن سلولهای مغز می‌شود. تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است زمانی که دوره بی‌خوابی در موش‌ها افزایش پیدا می‌کند، بیست و پنج درصد از سلولهای خاصی از مغز موش می‌میرند.

دانشمندان بر این باورند مرگ سلولهای مغزی می‌تواند ریشه بسیاری از تاثیرات منفی بی خوابی باشد. دانشمندان امیدوارند بتوانند در آینده دارویی برای جلوگیری از مرگ سلولهای مغزی در نتیجه بی خوابی تولید کنند.

برچسب ها:

مطلب قبلی

nafkh نفخ‬ ‫شکم‬ و بالا آمدن آن نشانه های نفخ وحشتناک است. بعد از وعده غذا حداقل 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید. بسیاری پس از آنکه از پای سفره بلند می شوند سریع پشت میز کار می نشینند یا شروع به تماشای تلویزیون می کنند اما 10 دقیقه پیاده روی در خانه می تواند باد غذا را کاملا از بین ببرد. آرام غذاخوردن تند غذا خوردن را فراموش کنید. سریع خوردن غذا و فرو بردن خوراکی ها بدون توجه به عملی که انجام …

مطلب بعدی

eggplant یک فنجان ‏بادمجان‬ خرد شده 35 ‫‏کالری‬، 0 گرم چربی، 8 گرم کربوهیدرات، 2.5 گرم فیبر و 0.83 گرم پروتئین دارد. ویتامین های موجود در بادمجان شامل پتاسیم، آهن، فولات، ویتامین K و ویتامین C است. پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند. بادمجان پروتئین ناقص دارد، اما همراه با دانه های مختلف و یا حبوبات یک پروتئین کامل است. بر خلاف بسیاری از …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.