چه زمانی و چگونه نه بگوییم؟ - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

چه زمانی و چگونه نه بگوییم؟

no-man

اگر به همین شیوه ادامه دهید بعید است که از تعداد درخواستها و تقاضاها از شما کاسته شود و شما نیز نمیتوانید زمان بیشتری به روز خود اضافه کنید. اگر نه گفتن را یاد نگیرید مجبور هستید همیشه زیر بار این همه مسئولیت قرار بگیرید و زندگی خود را با استرس زیاد همراه کنید. نه گفتن کار ساده ای نیست اما تنها راه کاهش استرس است.

نه گفتن را یاد بگیرید

شاید به ظاهر، این که همیشه به همه پاسخ مثبت بدهید راحت تر باشد، اما به چه قیمتی؟ تا به حال فکر کرده اید شاید پاسخ منفی در بسیاری از مواقع گزینه بهتر و مفیدتری برای رهایی از استرسهای زیاد است. احساس میکنید به خاطر تعهدات و وظایف زیادی که به عهده گرفته اید، ظرفیتتان پر شده است؟ تلاش میکنید با عجله کارهای زیادی را در زمان کوتاه انجام دهید؟ اگر چنین است با یادگیری نه گفتن به راحتی میتوانید از این استرسها رها شوید.

چرا باید نه بگویم؟

اگر به همین شیوه ادامه دهید بعید است که از تعداد درخواستها و تقاضاها از شما کاسته شود و شما نیز نمیتوانید زمان بیشتری به روز خود اضافه کنید. اگر نه گفتن را یاد نگیرید مجبور هستید همیشه زیر بار این همه مسئولیت قرار بگیرید و زندگی خود را با استرس زیاد همراه کنید. نه گفتن کار ساده ای نیست اما تنها راه کاهش استرس است. به یاد داشته باشید که سنگینی بار مسئولیت امری فردی است. اگر همکار شما مسئولیتهای زیادی را به عهده میگیرد و به نظر میرسد با آن مشکلی ندارد، به این معنی نیست که این امر در مورد شما نیز صادق است. تنها شما هستید که میدانید چه مقدار مسئولیت برایتان کافی است و نباید بیشتر از آن را قبول کنید.

برای نه گفتن به دلایل زیر توجه کنید:

چه زمانی نه بگوییم

گاهی اوقات به راحتی نمیتوان تصمیم گرفت چه کارهایی ارزش صرف زمان و توجه شما را دارند. با استفاده از راهبردهای زیر تعهدات، فرصتها و مسئولیتهایی را که برایتان پیش می آیند، ارزیابی کنید:

چگونه نه بگوییم؟

نه! به همین سادگی بگویید نه تا وظایفی را که نمیتوانید انجام دهید، قبول نکنید. ممکن گاهی پاسخ منفی به همین سادگی نباشد. در اینجا توصیه هایی ارائه شده که هنگام نه گفتن باید به یاد داشته باشید:

اگر عادت دارید همیشه پاسخ مثبت بدهید، برایتان نه گفتن ممکن است دشوار باشد اما یادگیری این مهارت بخش مهمی از مدیریت استرس و تسهیل کردن زندگی است. با تمرین متوجه میشوید نه گفتن برایتان آسان تر میشود.

مطلب قبلی

avishan هزاران سال است که مردم از خواص درمانی آویشن استفاده می کنند. این گیاه معطر پرخاصیت با برونشیت، پلاک دندان، التهاب پوستی، ریزش مو و غیره مقابله می کند. در این مطلب شما را با خواص اعجاب انگیز این گیاه مفید آشنا می کنیم. آویشن برای درمان سرفه در طب سنتی از آویشن برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه استفاده می شود. علاوه بر این، از آویشن برای مقابله با برونشیت نیز استفاده می شود. نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است که …

مطلب بعدی

marriage اعتماد یکی از ضروریات رابطه است. بنابراین سعی کنید اعتماد عشق تان را به طور کامل به خود جذب کنید و خودتان را در شرایطی که ممکن است دچار وسوسه و خیانت شوید، قرار ندهید. به او نشان دهید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. از حسادت بیش از حد نیز خودداری کنید. کمی فضا دادن به طرف مقابل مشکلی در رابطه شما بوجود نخواهد آورد. عشق های دور از خانه یکی از معضلات جامعه کنونی است که بسیاری از …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.