هندوانه و خربزه از منظر طب سنتی - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

هندوانه و خربزه از منظر طب سنتی

melon-watermelon

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه خوردن هندوانه و خربزه بلافاصله بعد از غذا مضر است، گفت: مصرف آب بعد از مصرف خربزه و هندوانه مضر است.
خربزه و هندوانه از میوه‌های فصل تابستان هستند ولی باید هنگام مصرف این میوه‌ها تدابیری را رعایت کرد.
باید دانست که هندوانه دارای طبیعت سرد و تر و خربزه طبیعت گرم و تَر است، بنابراین هندوانه برای سردمزاجان مضر است و موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

خواص هندوانه

* مصلح هندوانه عسل است و بهتر است بعد از مصرف آن کمی عسل مصرف شود تا از ضررهای آن کاسته شود. در این باره علی اصل متخصص طب سنتی معتقد است: مصرف آن بدون مصلح در سردمزاجان موجب ضعف نیروی جنسی و درد مفاصل می‌شود.

خواص خربزه (بِطیخ)

مطلب قبلی

caramel یکی از انواع رنگ‌های خوراکی که بدلیل رنگ و طعم خاص خود کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارد کارامل می‌باشد. کارامل با داشتن رنگ از محدوده زرد کمرنگ تا قهوه‌ای سوخته می‌تواند در 80 درصد انواع خوراکی‌ها بکار رود. بیش از 6000 افزودنی در صنایع غذایی بکار می‌رود که حدود نیمی از آن‌ها طعم‌دهنده‌های طبیعی و مصنوعی و بقیه شامل انواع رنگ دهنده، نگه‌دارنده، آنتی‌اکسیدان، امولسیفایر، غلیظ کننده، ضدکلوخه کننده، شیرین‌کننده و سایر موارد می‌باشند. طبق تعریف استاندارد ملی ایران به شماره …

مطلب بعدی

juice در تابستان، بازار فروش انواع آب‌میوه گرم می‌شود؛ به همین بهانه در این مطلب سری به بازار آب‌میوه‌ها می‌زنیم تا ببینیم بهترین گزینه کدام است و مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک پاکت آب‌میوه خوب چیست؟ آبمیوه های بدون افزودنی در صدر هستند یکی دو سالی می‌شود که آب‌میوه‌هایی با درج عنوان «بدون افزودنی» روی بسته‌بندی آن‌ها وارد بازار شده‌اند. بد نیست بدانید در حال حاضر، یکی، دو کارخانه بزرگ تولید انواع آب‌میوه‌های صنعتی در ایران وجود دارند که محصولات آن‌ها از نظر …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.