به کودکتان کشمش بدهید - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

به کودکتان کشمش بدهید

export-golden-raisins

مصرف کشمش ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد و نقش موثری در کاهش و کنترل وزن داشته باشد.

تحقیقات متخصصان تغذیه در آمریکا نشان داد کودکانی که از کشمش و انگور بعنوان میان‌وعده استفاده می‌کنند در طول روز تمایل کمتری به پرخوری و مصرف مواد خوراکی پرکالری دارند، از سوی دیگر کودکانی که تمایل بیشتری به مصرف شکلات، شیرینی، چیپس و خوراکی های ناسالم دارند در طول روز بیشتر از مواد پرکالری استفاده می‌کنند.

برای انجام این مطالعه به ۲۶ کودک ۸ تا ۱۱ ساله که از وزن مناسبی برخوردار بودند، کشمش، انگور، چیپس و شکلات به عنوان میان‌وعده غذایی داده شد. در پایان مطالعه مشخص شد که خوردن کشمش و انگور میل به پرخوری بویژه خوردن غذاهای ناسالم و پرکالری را کاهش می‌دهد.

پیش از این باور متخصصان بر این بود که مصرف کشمش به دلیل دارا بودن قند ساده و چسبندگی به دندان، باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود اما محققان در حال حاضر معتقدند این ماده خوراکی می‌تواند حتی از پوسیدگی دندان پیشگیری نماید.

همچنین مطالعات نشان می دهند که مصرف کشمش ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد و نقش موثری در کاهش و کنترل وزن داشته باشد.

مطلب قبلی

love عشق یکی از قوی‌ترین نقاط مشترک همه انسانهاست. میلی است که موجب شیفتگی، احساسات قوی و تمایل شدید به با هم بودن می‌شود. علم عصب‌شناسی اخیراً به بررسی و مطالعه عشق در مغز علاقه‌مند شده است و با کمک تکنیک‌های MRI امروز می‌توانیم راه‌هایی که با انجام آزمایشات در مغز انسان فعال می‌شوند را تصویربرداری کنیم. عشق می‌تواند منبع شادی باشد. اما وقتی با عدم‌پذیرش از طرف مقابل روبه‌رو شود، می‌تواند ناامیدکننده و ویرانگر باشد. عشق در انسان‌ها به طور گسترده …

مطلب بعدی

heart بیماری های قلبی و سکته مغزی دومین و سومین دلیل مرگ و میر رایج در کشوری مانند کاناداست. البته این آمارها مخصوص کشور کانادا نیست و سالانه در سرتاسر جهان، میلیون ها نفر در اثر این بیماری ها جان خود را از دست می دهند. البته می شود با در پیش گرفتن عادت‌های سالم و ترک عادت های نادرست سلامت قلب را حفظ کرد. در این مطلب 7 عادت نادرستی را که سلامت این گنجینه ارزشمند را با خطر مواجه می‌کند …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.