با ماهیت طب سوزنی آشنا شوید - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

با ماهیت طب سوزنی آشنا شوید

souzani

طب سوزنی حدود ۲۵ سال است که به ایران وارد شده است و این روز‌ها مراجعه‌کنندگان قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

دکتر سیامک ترابی‌نژاد متخصص طب سوزنی در مورد روش‌ها و ماهیت درمان در طب سوزنی گفت: ۴۲۰ نقطه تعریف شده در بدن وجود دارد که به کمک آنها حرکت chi (در زبان چینی به معنای انرژی) و حرکت خون در بدن تصحیح می‌گردد و با ایجاد تعادل بین دو فاکتور یین (yin) و یانگ yang مشکلات جسمی برطرف می‌گردد. لازم به ذکر است از نظر طب شرقی فلسفه یین (yin) و یانگ (yang) وجود دارد که دو نیروی متضاد هم می‌باشد.

وی ادامه داد: قدرت از یانگ (yang) سرچشمه گرفته و ضعف از یین (yin) می‌باشد. گرما از یانگ و سرما مربوط به یین می‌باشد. پرکار بودن اعضا مربوط به یانگ و کم کاری آنها مربوط به یین است. لذا همواره بدنی سالم است و درست کار می‌کند که در آن تعادل بین یین و یانگ وجود داشته باشد.

ترابی نژاد افزود: طب سوزنی قادر است بیماری‌های روحی، دردهای جسمی، مشکلات بی‌خوابی، سردرد‌ها، مشکلات فلج و لرزش‌ها را درمان کند، همچنین با استفاده از طب سوزنی می‌توان مشکلات چاقی و لاغری را کنترل نمود.

این متخصص طب سوزنی گفت: درمان‌های دارویی و شیمیایی و حتی درمان‌هایی که با استفاده از دارو‌های گیاهی انجام می‌پذیرد، دارای عوارض هستند و عوارض یک دارو ممکن است بخش‌های دیگر بدن را نیز تحت تاثیرات منفی قرار دهد و چون این روش یک روش طبیعی است و از پتانسیل‌های خود بدن استفاده می‌کند عوارضی در پی نخواهد داشت.

در پایان وی اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های اخیر وزارت بهداشت از این نوع طب، طب سوزنی در ایران آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

برچسب ها:

مطلب قبلی

man-sleeping پیش از مصرف قرص‌های خواب‌آور به طور خودسرانه یا تحت نظر پزشک لازم است فرد به عادات خواب خود توجه کند چون گاهی بدون نیاز به دارو و با انتخاب یک الگوی مناسب خواب می‌توان مشکل را حل کرد. افراد بسیاری در مورد مصرف تعداد مناسب قرص‌های خواب به گونه‌ای که برای سلامتی ضرری نداشته باشد، نگرانی دارند. در چند سال اخیر حتی برخی پزشکان مصرف این قرص‌ها را با خطر مرگ زودهنگام، آلزایمر، افزایش مرگ و میر و دو برابر شدن …

مطلب بعدی

strawberry کارشناسان مصرف بیش از حد آدامس را سبب ساخته شدن اسید در معده و در طول زمان بروز تحریک در دیواره معده و سرانجام ابتلا به زخم معده یا حتی سرطان در افراد می‌دانند. یکی از میوه‌های بوته‌ای با خواص درمانی منحصر بفرد می‌تواند تمامی لکه های ناشی از نوشیدنی‌ها، مواد غذایی و رنگی مختلف را از سطح دندان‌ها پاک کند و دندان‌هایی فوق درخشان با لثه‌هایی سالم برای فرد به وجود آورد. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای داشتن دندا‌ن‌هایی سالم …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.