افزایش تمرکز با شکلات تلخ - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

افزایش تمرکز با شکلات تلخ

chocolate

محققان علوم پزشکی در دانشگاه آریزونای شمالی اعلام کردند مصرف شکلات تلخ، میزان تمرکز را در مغز افزایش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،‌ دانشمندان می گویند از دیرباز این نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب می شود.

ولی اکنون علاوه بر این نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوی مواد محرک قوی است که در طول روز به افزایش تمرکز مغزی فرد،‌ کمک می کند.

دکتر لاری استیونس و همکارانش در بخش علوم روانشناختی دانشگاه آریزونای شمالی می گویند با مصرف شکلات تلخ،‌ هر روز بعد از ناهار، می توان قوای مغزی را تقویت کرد و فشار خون را کاهش داد.

بر اساس مطالعه این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه تنظیم عصبی منتشر شد، ابزار مورد استفاده دانشمندان در این مطالعه، نوار مغزی یا EEG بوده است.

محققان می گویند بیماران مبتلا به  فشار خون باید این نکته را به خاطر داشته باشند که بیماری فشار خون، مادام العمر است و آنان نیز باید داروهای خود را تا پایان عمر به طور منظم استفاده کنند.

به فشار خون افزایش یافته گاهی قاتل خاموش گفته می شود چون اگرچه معمولاً بی علامت است ولی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همین علت ، هنوز موفقیت چندانی در کنترل اساسی این بیماری و جلوگیری از بروز آن به دست نیامده است.

برچسب ها:

مطلب قبلی

psychology-of-humiliation-bullying باید توجه داشته باشید که افرادی که شما را تحقیر می کنند و قصد آسیب رساندن به شما را دارند، در درجه اول باید خودشان را بیازارند تا بتوانند شما را آزرده کنند. باید بدانید که یک انسان کامروا، موفق، و با اعتماد به نفس هیچ نیازی به تحقیر دیگران ندارد. شاید این افراد از دیگران انتقادهای سازنده ای کنند، اما هیچ گاه آنها را تحقیر نمی کنند. برخی از افراد به طور کلی نظر منفی نسبت به دیگران دارند چون: - …

مطلب بعدی

risk اما مقاله امروز ما در این رابطه نیست. درمورد این نیست که افراد موفق چه می‌کنند، در مورد این است که این افراد قبلاً چه کرده‌اند.در زیر به 10 کاری اشاره می‌کنیم که افراد موفق برای رسیدن به موفقیتی که الان از آن بهره می‌برند انجام داده‌اند. 1. بهانه نیاورده‌اند همه ما دو صدا داریم. یک صدایی که به شما می‌گوید سخت تلاش کنیم، روی کار کنونی‌مان تمرکز کنیم و قبل از اینکه به سراغ کار بعدی برویم اول این را تمام …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.