ورزشکاران چه چیزهایی نخورند - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

ورزشکاران چه چیزهایی نخورند

veg

سوپ‌های کنسرو شده معمولا سدیم زیادی دارند. بدن به سدیم احتیاج دارد، اما سدیم بیش از حد باعث می‌شود فشار خون بالا برود. ورزشکاران حر‌فه‌ای می دانند که تغذیه یک عامل مهم برای پیشرفت آنها است. رسیدن به اندام مناسب نیازمند داشتن تغذیه مناسب در کنار ورزش است.

غذای مناسب باعث افزایش انرژی، رشد عضلات و ترمیم عضلات می‌شود. غذاهایی هستند که ورزشکاران نباید از آنها استفاده کنند.

نمونه‌هایی از این مواد غذایی عبارتند از:

۱٫ شیرین کننده‌های مصنوعی

شیرین کننده‌های مصنوعی جایگاهی در رژیم غذایی ورزشکاران ندارند. مواد غذایی که حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند نه تنها باعث اضافه وزن می‌شوند،‌ بلکه خطراتی برای سلامتی دارند. این نوع مواد غذایی باعث می‌شوند که بدن تصور کند در حال مصرف مواد غذایی واقعی و طبیعی است، بنا‌بر‌این انسولین در بدن ترشح می‌شود.

۲٫ سوپهای کنسرو شده

این نوع مواد غذایی دارای نگه دارنده هستند. سوپ‌های کنسرو شده معمولا سدیم زیادی دارند. بدن به سدیم احتیاج دارد، اما سدیم بیش از حد باعث می‌شود فشار خون بالا برود.

۳٫ غذاهای قنددار

درست است که ورزشکاران به کالری بیشتری احتیاج دارند، اما خوردن بیش از حد مواد قندی باعث افزایش چربی بدن و احتمال ابتلا به دیابت می‌شود.

۴٫ نان سفید

بدن ورزشکاران به کربوهیدرات موجود در نان، برنج و پاستا احتیاج دارد. آرد سفید طوری ساخته می‌شود که فیبر و ویتامین B از آن حذف می‌شود. خوردن این نان باعث افزایش انسولین و افزایش وزن بدن می‌شود. این نوع نان باعث افزایش انرژی در مدت زمان زیادی نمی‌شود.

۵٫ پاپ کورن

پاپ کورن مساوی چربی ناسالم و سدیم زیاد است که برای ورزشکاران مصرف آن مناسب نیست. اگر پاپ کورن بر روی آتش و نه در ماکروفر درست شود نمک و روغن زیادی به آن زده نشود می‌تواند سالم باشد.

مطلب قبلی

cancer شیمی درمانی درمان اولیه بیماری است و در این مرحله بیش از 99 درصد سلول‌های سرطانی از میان می‌روند تا علامت‌های اولیه پاک شوند. همچنین درمان اولیه در دو ماه اول انجام می‌شود و بقیه درمان نیز در سه سال اول دمان صورت می‌گیرد. یک فوق تخصص خون و هماتولوژی گفت: شیمی درمانی علاوه بر از بین بردن سلول‌های سرطانی، یک سری از سلول‌های طبیعی بدن که تکثیرشان زیادتر از حد معمول است را نیز از بین می‌برد که موها هم …

مطلب بعدی

esfenaj هر کسی که کارتون ملوان زبل یا همان «پاپای» را دیده باشد، می‌داند که خوردن آهن چه قدر برای بدن مفید است؛ اما در دنیای واقعی، کمبود این ماده معدنی می‌تواند اثر عمیق تری روی بدن بگذارد. آهن برای گلبول‌های قرمز بدن به شدت مهم است. گلبول‌های قرمز هم وسیله‌های حمل اکسیژن به سلول‌ها هستند. وقتی آهن کم می‌شود، سلول‌ها نمی‌توانند کارشان را درست انجام دهند و کارکرد بدن آسیب می‌بیند. کمبود آهن غالب‌ترین اختلال تغذیه در سراسر دنیا و اصلی‌ترین …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.