رابطه کم خوابی و سرماخوردگی - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

رابطه کم خوابی و سرماخوردگی

samak

نتایج نشان داد احتمال سرماخوردگی در افرادی که کمتر از شش ساعت خوابیدند، نسبت به داوطلبانی که بیش از هفت ساعت خوابیدند، چهار برابر بیشتر است.
مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد احتمال سرماخوردگی در افرادی که خواب کافی ندارند، چهار برابر بیشتر است.

به گزارش رویترز، این مطالعه که با بررسی الگوی خواب و سلامت ۱۶۴ داوطلب صورت گرفته، نشان می دهد خواب نامنظم و ناکافی با افزایش احتمال سرماخوردگی مرتبط است.

داوطلبان در ابتدا پرسشنامه ای مربوط به عواملی مانند مصرف دخانیات، سطح استرس و خلق و خو تکمیل کردند، سپس از آنان خواسته شد به مدت یک هفته در هتلی اقامت داشته باشند تا الگوی خواب آنان به طور منظم بررسی شود. سپس مخاط بینی این داوطلبان در تمام دوران آزمایش جمع آوری و آزمایش می شد.

نتایج نشان داد احتمال سرماخوردگی در افرادی که کمتر از شش ساعت خوابیدند، نسبت به داوطلبانی که بیش از هفت ساعت خوابیدند، چهار برابر بیشتر است.

در ادامه آمده است احتمال سرماخوردگی در افرادی که کمتر از پنج ساعت می خوابند، ۴٫۵ برابر است. این آمار کاملا مستقل از نژاد، سن، سطح ایمنی بدن، میزان استرس و مصرف دخانیات است.

بر اساس یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط بنیاد ملی خواب، از هر پنج آمریکایی، یک نفر کمتر از ۶ ساعات در شبانه روز می خوابد.

مطالعات محققان در نووسیبیرسک روسیه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که کم خوابی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دو برابر و سکته مغزی را چهار برابر افزایش می دهد؛ در عوض خواب کافی سیستم پاک سازی مغز را تقویت می کند و تعداد سلول های مغز را افزایش می دهد.
نتایج این تحقیقات در نشریه Sleep منتشر شده است.

مطلب قبلی

yughurt تحقیقات نشان می دهند که اضافه کردن ماست کم چرب به رژیم غذایی روزانه، خطر افزایش فشارخون را کاهش می دهد. بر اساس مطالعات انجمن قلب امریکا، کسانی که به مدت طولانی ماست مصرف کرده اند، فشار سیستولیک پایین تری دارند و خطر افزایش فشارخون در آنها پایین تر است. فشارخون سیستولیک مقیاس سنجش فشار خون وارده به دیواره شریان ها در زمان انقباض قلب است. در هنگام خواندن فشارخون، فشار سیستولیک عدد اول (عدد بزرگ تر) و فشار دیاستولیک عدد …

مطلب بعدی

fatman نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود. این راهـنمـا برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند. قطع مصرف هله هوله دکـتر "لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.