بوتاکس از خون به مغز می رسد! - گروه بین‌المللی آگاهان
اخبار و مقالات

بوتاکس از خون به مغز می رسد!

botox

محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند، سم بوتاکس که برای رفع چروک پوست تزریق می شود، همواره در محل تزریق باقی نمی ماند.

به گزارش ساینس، محققان دریافتند گاهی سم بوتاکس تزریق شده به پوست درون بدن حرکت می کند و حتی به سیستم عصبی مرکزی بدن و از جمله مغز راه می یابد.

محققان دانشگاه کویینزلند توانستند ادعای خود را با نمایش نحوه حرکت یک مولکول بوتاکس در جریان خون به اثبات برسانند.

البته هنوز هیچ دلیلی در دست نیست که جابه جایی بوتاکس در بدن و حتی ورود آن به سیستم عصبی منجر به اثرات جانبی خطرناک می شود یا خیر‎؛ به عبارت دیگر هنوز تزریق بوتاکس یک روش ایمن برای رفع چین و چروک پوست یا درمان گرفتگی عضلات حاصل از انواع بیماری ها محسوب می شود.

بر اساس این تحقیقات، نحوه گردش بوتاکس در بدن دقیقا مشابه نحوه گردش ویروس های کشنده مانند ویروس هاری در بدن است. محققان امیدوارند با بررسی رفتار این سم خطرناک در بدن، درک بهتری از بیماری های ویروسی به دست آورند.

مطلب قبلی

toot محققان آمریکایی پس از دو سال مطالعه موفق به ابداع یک رژیم غذایی بر پایه انواع توت و سبزیجات شدند که خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال، محققان مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو که این رژیم غذایی به نام مایند (MIND) را ابداع کرده اند، می گویند: این رژیم غذایی شامل خوراکی هایی می شود که برای سلامت مغز مفید است. محققان در این مطالعه رژیم غذایی مایند را با رژیم غذایی …

مطلب بعدی

sad افراد غمگین معمولا فراموش می‌کنند در زندگی چه هدفی دارند. هرگز اهدافتان را به دست فراموشی نسپارید، زیرا با فراموش کردن آنچه‌ می‌خواهید، خودتان را نیز بدست فراموشی می‌سپارید. فرقی نمی‌کند چه هدفی دارید، شاید می‌خواهید وضع شغلی، روابط با دوستان، سلامت بدنتان یا هر چیز دیگری را اصلاح کنید. هدف‌گزینی نه تنها شما را به موفقیت می‌رساند بلکه موجب سلامت روانتان نیز می‌شود. فداکاری بی مورد آنها معمولا شادی خود را فدای دیگری می‌کنند. گرچه برای دیگری دست به فداکاری زدن به …
کلیه حقوق و اسناد این سایت متعلق به گروه بین المللی آگاهان آینده پارس می باشد٬
و هرگونه برداشت از روی محتوای این سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.